Elk tijdperk heeft zijn eigen hypes. Op dit moment kunnen we stellen dat het remasteren van games te pas en te onpas gebruikt wordt. Hoe dan ook, er is weer een klein relletje ontstaan met de heruitgave van de Prototype games!
HD-remasters zijn er voor gemaakt zodat jij als gamer kunt genieten van opgefriste graphics en een een hogere framerate. Dat denk je in ieder geval want voor de recent verschenen Biohazard Bundle van Prototype gaat dit duidelijk niet op. De framerate van de Xbox One-versie blijkt namelijk flink in te kakken als je het vergelijkt met het origineel op de PlayStation 3!
Uit onderstaande video analyse van Digital Foundry blijkt namelijk dat de PlayStation 3 versie van de game Prototype 2 constant een hogere framerate heeft dan de opnieuw uitgebrachte Xbox One versie.
Waar de PlayStation 3-versie aardig rond de 30 fps blijft steken, schiet de Xbox One versie op aardig wat momenten richting de 20 frames per seconde. De Xbox 360-variant presteert over het algemeen ongeveer gelijk.
Een bijkomend nadeel is dat de Biohazard Bundle op de Xbox One geplaagd wordt door screen tearing (schokkerig beeld, jij n00b!). Het origineel op de PlayStation 3 heeft daar geen last van.
De eerste Prototype, die tevens ook in de Biohazard Bundle zit, presteert iets beter en blijft stabiel op de 30 frames per seconde steken. Op zich ook een teleurstelling voor zo’n oude game met zulke gedateerde graphics. Je zou verwachten dat beide games op de current-gen consoles gemakkelijk 60 fps kan draaien, toch?
De Biohazard Bundle van Prototype verschijnt op 22 juli ook op de PlayStation 4. Het is nog niet bekend of deze te maken heeft met dezelfde problemen, maar daar komen we snel genoeg achter.
Check in de tussentijd de hieronder de analyse video van Prototype 2.
[av_video src=’https://youtu.be/UGqkhkS4fqI’ format=’16-9′ width=’16’ height=’9′]