Warner Bros. legt patent Nemesis-systeem uit Shadow of Mordor vast

Warner Bros. is maar liefst vijf jaar bezig geweest om een patent te krijgen op het Nemesis systeem van Middle-Earth: Shadow of Mordor. en Shadow of War

Dit nieuws komt naar buiten naar aanleiding van een verslag van IGN. Hier is te lezen dat het US Patent and Trademark Office op 3 februari 2021 het patent erkent heeft. Deze zal ingaan op 23 februari en is geldig tot 2035.

Sinds 2015 probeerde Warner Bros. al een patent te krijgen op het Nemesis systeem. Dit systeem werd in september 2014 geïntroduceerd door ontwikkelaar Monolith Studios in de action-adventure game Middle-Earth: Shadow of Mordor.

Het patent is omschreven als “Nemesis personages, nemesis forten, sociale wraakacties en volgers in computerspellen”. Deze is nu officieel toegekend aan Warner Bros Entertainment Inc. De status van het patent is op dit moment nog “in afwachting”, maar zal naar verwachting binnenkort geüpdatet worden.

Het patent werd eerder in 2019 afgekeurd, maar Warner Bros heeft doorgezet en kreeg in oktober 2020 een “Notice of Allowance”. Dit houdt in dat Warner Bros de afwijzingen heeft kunnen overkomen en dat de USPTO de uitvinding kwalificeert als patent.

Uit de industrie komen echter een hoop negatieve reacties op het patent van Warner Bros. Zo vinden een hoop ontwikkelaars dat Nemesis gebouwd is op bestaande game systemen en daardoor helemaal niet zo origineel is als Warner Bros claimt.

Ondanks dat Warner Bros. dus nu het patent in handen heeft, is het nog de vraag wat de ontwikkelaar / uitgever gaat doen hiermee. Wij zijn benieuwd in welke games het geïmplementeerd gaat worden.

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x