Microsoft heeft een nieuwe reclame uitgebracht, waarin nagenoeg alles een Xbox kan zijn.
De Xbox is namelijk niet meer alleen een console die aangesloten kan worden op je TV. De Xbox kan ook je PC, laptop, smartphone, smart TV, tablet, Meta Quests of handheld-apparaten zijn zoals de ROG Ally. Je kunt op onnoemlijk veel platformen genieten van je Xbox-games, en dat is de nieuwe strategie van Microsoft. Xbox streeft om een bredere doelgroep aan te spreken, dan alleen de 100 miljoen console-gebruikers.
Ook zal Microsoft niet meer inzetten op exclusiviteit. Er zijn al een aantal Xbox-exclusives verschenen op consoles van concurrenten, zoals Sea of Thieves, Hi-Fi Rush, Pentiment en Grounded. Phil Spencer sluit niet uit dat er meer Xbox-games dit voorbeeld gaan volgen. Zo gaan er geruchten dat de Xbox-exclusieve Starfield ook op de PlayStation 5 gaat verschijnen.
Xbox-topman Phil Spencer geeft aan dat Microsoft probeert om miljarden gamers te bereiken. Veel mensen hebben geen console in huis, maar wel een smartphone of een smart TV, deze mensen kunnen dan bijvoorbeeld Xbox spelen via de Cloud. Daarnaast werkt Microsoft aan een eigen Xbox Store voor mobiele games. Wanneer deze gaat verschijnen is nog onbekend, maar de verwachting is dat deze ergens in 2025 zal verschijnen.