Het blijkt dat de verkoopcijfers van The Last of Us: Part I explosief gegroeid zijn, sinds de lancering van de televisieserie op HBO Max.
De PlayStation 5 remake van de welbekende game, is vorig jaar verschenen en kende behoorlijk wat backlash. De vraag was voornamelijk of het werkelijk nodig was om de game te voorzien van een remake. Blijkbaar had Sony al duidelijk een plan om vooral veel nieuwe mensen aan te trekken. Afgelopen week kregen we de eerste aflevering te zien van The Last of Us op HBO Max, een televisieserie welke gebaseerd is op The Last of Us: Part I videogame.
De populariteit van de serie heeft ook effect op de verkoop van de games, in ieder geval in Groot-Brittannië. GamesIndustry.biz meldt dat de verkoopcijfers van The Last of Us: Part I op PlayStation 5 met 238 procent zijn gestegen. De verkoopcijfers van The Last of Us Remastered op PS4 zijn met 322 procent gestegen. Dat is voor beide games overigens niet goed genoeg om in deze regio in de top 10 van bestverkochte games van afgelopen week te komen.
Ondertussen is gisteren de tweede aflevering verschenen op HBO Max. In totaal zal de show negen aflevering krijgen welke in grote lijnen het volledige verhaal van The Last of Us-game zal volgen, inclusief de Left Behind-DLC.
The Last of Us: Part I is exclusief verkrijgbaar voor PlayStation 5 en verschijnt begin maart ook voor PC.