Final Fantasy VII Remake regisseur Naoki Hamaguchi en producer Yoshinori Kitase, hadden onlangs een interview waarin zij de aanpak voor het tweede deel bespraken.
Zo hebben zij interessante informatie in een interview tijdens de Computer Entertainment Developers Conference gedeeld (welke vertaald is op Twitter door aitaikimochi). Een van de belangrijkste speerpunten is wat naar voren kwam is dat ze vaker willen afwijken van het originele verhaal van Final Fantasy VII.
Zo benadrukte Kitase het belang van het bevredigend omgooien van de verwachtingen van de speler. Dus is het zijn doel geworden om spelers op een positieve manier te misleiden. Het is zeer aannemelijk dat Kitase doorzet met het omgooien van speler verwachtingen bij het vervolg van Final Fantasy VII Remake.
Daarnaast melde hij verder dat de mate van detail die is toegepast op Midgar ook op de rest van de wereld zal worden toegepast. Zo zal dit de speler moeten verrassen, maar ook verder gaan dan de verwachtingen die de speler heeft.
Daarnaaast zal het combatsysteem verder worden uitgediept en krijgt het een aantal nieuwe elementen en functies. Regisseur Hamaguchi reageerde hierop na een vraag over de werving van nieuw personeel. Zo vertelde hij dat deze nieuwe leden een aantal interessante en verassende ideeën hebben voor het vechtsysteem.
Final Fantasy VII Remake is vorig jaar verschenen op PlayStation 4. Wanneer het tweede deel gaat verschijnen en voor welke platformen is nog onbekend.