Het was zo’n mooi vooruitzicht, mod-support voor Fallout 4, net zoals op de PC en inmiddels ook Xbox One, en de aankomende Skyrim Remaster. Totdat bleek dat ontwikkelaar Bethesda en Sony aan het kibbelen waren geslagen over de mod-ondersteuning en Bethesda Sony verweet niet voldoende flexibel te zijn en de systemen niet genoeg open te stellen.
Blijkbaar is de echtelijke ruzie bijgelegd, en komt er toch ondersteuning voor huisgemaakte aanvullingen of veranderingen van de games. De Skyrim Remaster die op 28 oktober uitkomt ondersteunt de functie direct, wanneer mod-support komt voor Fallout 4 is nog niet bekend, maar wij gokken dat Bethesda dit het liefst zo snel mogelijk en in elk geval dit jaar nog ziet gebeuren.
Spelers kunnen met een creation-kit op de PC mods maken voor op de PS4. Restrictie vanuit Sony is wel dat alleen de materialen uit de game kunnen worden gebruikt en er geen externe middelen kunnen worden ingevoegd. Geen vliegende treinen dus.
Bethesda was toch lekker bezig met aankondigen, dus vertelde gelijk maar even dat beide games PS4 Pro Support krijgen en dat Skyrim zelfs op native 4K gaat draaien (voor mensen die niet weten wat dat is, game wordt fucking mooi als je een strakke 4K-tv hebt staan). Oh ja, en zomaar een voorbeeld van een mod in een game: