Shinji Mikami is de bedenker van Resident Evil, en na jaren van trouwe dienst verliet deze legendarische man Capcom om uiteindelijk zijn eigen studio Tango Gameworks op te richten.
Na het vertrek bij Capcom besloot Mikami om aan de slag te gaan bij PlatinumGames om de actiegame Vanquish te maken. Vervolgens verliet hij PlatinumGames om zijn eigen studio te beginnen genaamd Tango Gameworks. Daar heeft Mikami de games The Evil Within, The Evil Within 2 en Ghostwire Tokyo gemaakt. Een tijdje na de release van Ghostwire Tokyo besloot Mikami om ook Tango Gameworks te verlaten.
Inmiddels zijn we ongeveer een jaar verder en blijkt dat Mikami een nieuwe studio is begonnen die Kamuy gaat heten. Wat de eerste game van Kamuy gaat zijn is nog niet bekend, maar als het aan Mikami ligt wordt het geen survivor horrorgame. Dat heeft Mikami gezegd in een interview met YouTuber Byking, zie video hieronder. Dat is opmerkelijk, want als je aan Shinji Mikami denkt, dan denk je direct aan angstaanjagende games. Mikami wil losbreken van het horror genre en wil graag nieuwe dingen uitproberen voordat hij te oud wordt. Het lijkt er dus op dat de eerste game van Kamuy geen horrorgame gaan worden.
Mikami heeft ook gesproken over zijn verleden bij Tango Gameworks. Zo was hij lange tijd van plan om de studio te verlaten, maar wilde hij dat de projecten waar hij aan had gewerkt eerst uitbrengen. Tango Gameworks had veel financiële problemen waarna het werd overgenomen door Zenimax (Bethesda). Ook zegt Mikami dat hij maar 6 maanden lang de CEO is geweest van Tango Gameworks en dat de studio officieel ZeniMax Asia K.K heet.
“I had only been CEO for 6 months. I think a lot of people were under the impression that I was the representative, but I was very close to a rank-and-file employee. I had “___ producer” attached to my name, but I wasn’t an executive or anything of the sort. Tango Gameworks is not the name of a company, it’s the name of a department. The name of the company is ZeniMax Asia K.K.”
Aangezien Kamuy nog vrij recent is opgericht, zal het ongetwijfeld nog enige jaren duren voordat we werkelijk iets te zien krijgen van deze studio.