Assassin’s Creed: Syndicate | PREVIEW

Een klein tijdje geleden kreeg onderhand elke gamer wel een mail binnen van Ubisoft. In de mail werd uitgelegd hoe je jezelf kon registreren om een fucking huge event mee te maken. Als een van de eerste ter wereld kon je de kans krijgen om een alpha-versie van Assassin’s Creed: Syndicate te spelen. Ook wij kregen deze uitnodiging en we zouden geen gaming magazine zijn als we dit event zouden skippen.

[mbYTPlayer url=”https://www.youtube.com/watch?v=hKR42Ci000k” opacity=”1″ quality=”medium” ratio=”auto” isinline=”false” showcontrols=”false” realfullscreen=”true” printurl=”true” autoplay=”true” mute=”true” loop=”true” addraster=”true” stopmovieonblur=”false” gaTrack=”false”]

Bij ons, in de Jordaan
Het evenement werd gehouden in de Westergas fabriek te Amsterdam. Met een klein team van vier StarGamers gingen wij op pad om eindelijk een hands-on te krijgen van dit nieuwe deel in de sluipmoordenaars franchise.

Eenmaal aangekomen viel het direct op dat de drukte behoorlijk meeviel. Er was een flink aantal Playstation 4 consoles aanwezig en saillant detail is dat de ruimte in de Westergasfabriek nagenoeg uitgestorven was. Na een klein gesprek met een uitsmijter die bij het gebouw aanwezig was, hoorden we dat dit de afgelopen dagen al het geval was.

ACS preview1

Tattoo barbier
Over het evenement was goed nagedacht. Het had de Victoriaanse stijl van de aankomende game, je kon een neptattoo zetten, zoals onze Rianne, met het Assassin’s Creed logo. Tevens kon je zelfs je haren en baard laten trimmen door een echte barbier (met baard en al). Waarom de fuck was het dan niet druk op het evenement? Wie wil er nou niet, ver voordat deze verschijnt, de nieuwe Assassin’s Creed spelen? Niemand zal het weten, maar wij hebben op ons dooie gemak een mooie eerste indruk voor je!

ACS preview2

Adriaantjuhh!
Op de diverse consoles die aanwezig waren speel je dezelfde demo. Hierin speel je hoofdpersonage Jacob en in de eerste missie is het jouw taak om vijandelijk gebied te veroveren. Hiervoor moet je diverse gasten een hidden blade door hun strot schuiven en je eigen gangmembers zien te redden. Je krijgt in dit eerste stukje een aardige indruk hoe de game eruit ziet en krijgt ook al wat vrijheid mee. Noodzaak in deze missie is om ongezien te blijven, zoals het natuurlijk hoort als sluipmoordenaar.

Een nieuwe toevoeging aan de game is de de grijphaak. Hiermee klim je met de souplesse van Adriaan (van Bassie, jeweettoch?), in zijn jongere jaren, over de daken. Het lijkt ook wel aardig op de grapplinghook van Batman. Met een druk op de knop vlieg je in een keer omhoog en je kunt ook nog eens de haak tussen twee gebouwen spannen om zo de diepte te overbruggen. Tel daarbij het sneaky aspect van sluipmoordenaar op, en je hebt een leuke nieuwe toevoeging aan het welbekende arsenaal.

Mocht je toch de skills van een sluipmoordenaar niet hebben en word je gespot, dan hoef je jezelf geen zorgen te maken. Jacob is namelijk een echte jongen van de straat en heeft geen moeite om zijn vijanden met zijn vuisten te lijf te gaan. Als een echte straatvechter tikt ie de een na de andere badguy de tanden uit de smoel. Het is zelfs weer mogelijk om te counteren, al moet je wel goed timen. Daarnaast wordt de omgeving ook eindelijk goed benut tijdens de gevechten.

ACS_Screen_Stealth-EnvironmentalAssassination_1431442544

Hi Ho Silver
Nadat je de sluipmissie hebt voltooid ga je achter de grote schurk aan. Deze vlucht snel weg en steelt GTA style een paard te wagen. Gelukkig kan jij dit ook en de achtervolging zet zich daarom ook voort.

Je kunt merken dat deze scene is bedoeld om de spanning te laten stijgen. Nu vond ik de scenes te paard in eerdere Assassin’s games altijd een beetje geforceerd overkomen; zo ook deze. Het ene na het andere obstakel komt je kant op, maar jij hebt een paard en wagen gemaakt van beton. Je dendert overal doorheen en niets is te sterk voor je. Hopelijk worden deze scenes aangepakt in de uiteindelijke versie, want ze zijn frustrerend en ongeloofwaardig tegelijkertijd.

ACS_Screen_CartRace_wm_20150512_1830cet_1431442537

Gangs of London
Na de achtervolging kom je terecht bij een echte Londense gang-war. Hier zie je de vernieuwing in Syndicate al aardig terug. Jouw gangleden tegen die van de rivaliserende bende. Jij loopt er tussen en slaat het ene na het andere lichtje uit. Vol ornaat ram je op de knoppen, totdat… de demo afgelopen is… GODVERDOMME!

Volgens de info die we kregen van Ubisoft zal de uiteindelijke game maar liefst twee speelbare assassijnen bevatten. Niet alleen Jacob is speelbaar, maar ook zijn zus Evi. Beide hebben elk hun eigen specialiteit. Waar Jacob de brawler is, zal Evi de enige echte Assassin in de game zijn.

ACS_Screen_Assassination_wm_20150512_1830cet_1431442535

Final thoughts
Al met al moet ik zeggen dat de hands-on demo van Syndicate aardig te noemen was. Het is Assassin’s Creed zoals het hoort te zijn, de setting is sfeervol dankzij het Vicoriaanse Londen en er zitten wat vernieuwingen in.

Wat ik wel verontrustend vind is dat deze demo nog verre van perfect is. Animaties haperen, de graphics zijn nog erg ruw en het geluid viel nogal abrupt weg tijdens mijn speelsessie. Ubisoft heeft natuurlijk nog wat maandjes waarin ze kunnen sleutelen aan de game en ik hoop dan ook dat ze alle oneffenheden die ik in de demo tegenkwam weg kunnen werken. Het feit dat de voorgaande game Unity ook erg slordig werd afgeleverd, geeft mij daarom ook een gevoel van bezorgdheid. Ach ja, de toekomst zal het leren. Eén ding is zeker: ook deze Assassin’s Creed zal flink gaan verkopen.

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x