Jeff Kaplan (director van Overwatch) heeft op de Blizzard’s Overwatch forum plannen bekend gemaakt waar het team nu mee aan het werk is voor de toekomst. Deze plannen gaan dan over nieuwe ideeën, maps, personages en spelervaringen. Hoewel ze niet officieel zijn bevestigd, geeft het wel een idee wat we kunnen verwachten.
Zo sprak Kaplan over nieuwe helden die al dan niet het daglicht zouden zien. Sommige zijn in het begin van hun ontwikkeling, andere al bijna klaar.
Daarnaast ging het ook nog over maps. Een van de maps in ontwikkeling is bijna klaar en wordt op dit moment nog wat opgeschoond met artwork en dan is die klaar om gedeeld te worden. Een andere map in ontwikkeling vergt juist nog meer tijd. Het ontwerp van de map is uniek omdat er nieuwe tructjes zijn toegepast, maar de map was daardoor ook uit balans en werd gedomineerd door long-range personages.
“For example, we tested a map yesterday that was amazing yet a total disaster at the same time. Aaron Keller (Lead level designer) tried some very innovative level design tricks that we hadn’t done before in Overwatch. On the upside, the map was very unique. But then we ran into problems with sight lines and the map was basically dominated by long range heroes, leaving heroes like Reaper practically useless. So if we can fix the sight lines while not losing the overall vision, that map might turn into something some day.”
Voorlopig lijkt “competitive play” een van de belangijkste doelen te worden bij Overwatch.
“Our big focus right now is Competitive Play. We did a big push on this feature in beta and got some really amazing feedback. We were hoping that from the beta version of Competitive Play, we would need to do some polish and iteration and then release the feature but we felt like the feedback we got was basically asking for a different direction.”
wie het hele verhaal wil teruglezen kan dat doen hier. Genoeg plannen van de gasten bij Overwatch om aan te werken en voor de spelers om zich op te verheugen.