Shuhei Yoshida, de voormalige baas van Sony Interactive Entertainment, heeft in een openhartig afscheidsinterview zijn theorie gegeven over het uitblijven van een Bloodborne remaster.
In gesprek met het YouTube kanaal KindaFunny geeft Yoshida aan dat Sony weet dat er veel vraag naar een remaster is van Bloodborne. Hij geeft aan dat men het meest om Bloodborne vraagt, en fans vragen zich dan ook af waarom er niks mee gedaan wordt. Volgens Yoshida zou dit namelijk makkelijk moeten kunnen, want PlayStation staat erom bekend dat zij zoveel remasters doen.
Yoshida geeft zijn persoonlijke theorie over deze situatie. Hij is weggegaan bij de first-party ontwikkeling, dus hij zegt niet echt te weten wat er aan de hand is, om aan te geven dat dit niet het officiële standpunt van Sony is. Zijn theorie is, omdat hij weet dat Miyazaki heel erg van Bloodborne hield en van wat hij heeft gemaakt, dat Sony een remaster nog niet aandurft. Het PlayStation-team respecteert zijn wensen, en dat is waarom een remaster of eventuele patch uitblijft.
In het gesprek zegt Yoshida verder dat hij zich als baas zou hebben verzet tegen Sony’s push naar liveservice-games. Toen Yoshida vertrok en Hermen Hulst het overnam, kreeg deze veel meer geld tot zijn beschikking. Hij denk niet dat ze Hermen hebben opgedragen om te stoppen met singleplayergames. Die games zijn geweldig, maar ze hebben hem extra geld gegeven om liveservicegames te ontwikkelen. Ze wisten vast dat het een risico was. De kans dat een game binnen dit erg competitieve genre succesvol wordt, is klein.
Ook sprak Yoshida over het falen van Sony’s handheld, de PlayStation Vita. Volgens hem mislukte de console vooral door het feit dat het Sony niet lukte om zowel de PlayStation 3- en 4-consoles als de Vita tegelijk te ondersteunen.
Yoshida nam vorige maand afscheid bij Sony, na een loopbaan van 31 jaar. De laatste jaren was de beste man vooral verantwoordelijk voor het contact met indie-ontwikkelaars.