Onlangs werd de Nintendo Switch 2 aangekondigd, en naast een adviesprijs voor de aankomende console, werd ook bekend wat de prijs van de games gaat worden.
Een van de grootste discussiepunten met de komst van de nieuwe hybride console is de prijs van games, welke een stuk meer is dan wat gebruikelijk is voor Nintendo games.
Bill Trinen, de vice president van speler- en productervaring van Nintendo, heeft in een interview met IGN gereageerd op de hoge verkoopprijs van Mario Kart World. In dit interview zegt Trinen dat de prijs gerechtvaardigd is, omdat de game zo groot is, en zo vol met content zit dat de ervaring de meest rijke zal worden tot op heden.
Hoewel er het een en ander werd getoond van de game, mogen we op 17 april een speciale Mario Kart World Direct verwachten. Hierin krijgen we meer informatie over de game, wat wellicht de hoge prijs zal rechtvaardigen. Trinen zegt tevens het volgende:
“I would say it’s less about the strategy of pricing Mario Kart World, it’s more just whenever we look at a given game, we just look at what is the experience, and what’s the content, and what’s the value?
…this is a game that is so big and so vast and you will find so many little things in it to discover. And there’s still some other secrets remaining that I think as people end up buying and playing the game, they’re going to find this to be probably the richest Mario Kart experience they’ve ever had.”
Ook Doug Bowser, de president van Nintendo America, laat in een interview met The Washington Post van zich horen, en gaat ook in op de hoge prijs van Mario Kart World. Hierbij wordt de vergelijking getrokken met Donkey Kong Bananza, welke iets goedkoper zal zijn.
Hij geeft aan dat Nintendo niet een nieuwe vaste lijn wil stellen in hoe hoog games geprijsd gaan worden, maar dat ze het meer willen benaderen met variabele prijzen. Nintendo wil dus niet per se een trendsetter zijn, ze benaderen het gewoon op basis van de hoeveelheid content en stemmen daar de prijs op af.
“I think you can anticipate that there will be variable pricing, and we haven’t set a benchmark.”