Dishonored 1 was een supervette, goed ontvangen game. Hij was wat kort, maar de vrijheid en stijl van de game was ongekend. 11 november komt Dishonored 2 naar Xbox One, PS4 en PC en ontwikkelaar Bethesda Softworks heeft een nieuw video’tje vrijgegeven.
Onder andere Lead Designer van de game Dinga Bakaba en Creative Director Harvey Smith nemen ons daarin mee door de keuzes die de game biedt. Die begint al bij Corvo of Emily, de twee hoofdrolspelers van de game. Vervolgens heb je constant de keuze “in de niet-lineaire wereld” of je door de voor- of achterdeur gaat, of misschien over de schutting of het dak. En ga je voor stealth of schiet en steek je gewoon iedereen overhoop? Of kill je überhaupt zo min mogelijk mensen?
De video focust zich op wat er tijdens de missies gebeurt, waar je ook die ongelofelijke vrijheid hebt. Maar naast die vrijheid wil de game elke missie een thema en verrassing meegeven, zodat geen missie hetzelfde is. Ik kan het allemaal wel beschrijven, maar het makkelijkste is natuurlijk als jullie gewoon even de video (inclusief vette gameplay) checken!