Hoewel de lancering van Cyberpunk 2077 alles behalve vlekkeloos is verlopen, is de game ondertussen goed speelbaar dankzij diverse patches. Het was tevens de bedoeling dat de game ooit multiplayer features zou krijgen, maar door de grote problemen tijdens de launch zullen deze wellicht nooit het daglicht zien.
Deze onthulling komt van quest designer Philipp Weber, welke op dit moment bezig is met de volgende Witcher-game, in een gesprek met de website Eurogamer.
Door de bekende problemen tijdens de launch werd de Poolse studio gedwongen om de prioriteiten te stellen en werd er uiteindelijk besloten om de singleplayer ervaring eerst stabiel te krijgen, zodat zoveel mogelijk mensen werkelijk van de game konden gaan genieten.
Dat hield echter ook in dat bepaalde features van tafel werden geveegd. CD Projekt Red had namelijk veel ambities voor Cyberpunk, misschien wel iets teveel, maar op dat moment was het topprioriteit om alle focus naar de hoofdgame te verleggen.
“The priority was that the main experience will run for the people in a really good state. And essentially, the switch of priorities meant that other R&D projects had to go away. With Cyberpunk, we wanted to do many things at the same time, and we just needed to really focus and say, ‘Okay, what’s the important part? Yeah, we will make that part really good.’”
Cyberpunk 2077 is reeds verkrijgbaar voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X | S en PC.