Monster Hunter World: Iceborne | REVIEW

Oude bekenden en nieuwe vijanden in een wereld waarvan je kippenvel nog kippenvel krijgt.

Ja ja mensen, Capcom is na ruim een jaar weer terug met hun best verkopende game: Monster Hunter World. Na onverwachte hoge verkoopcijfers heeft Capcom besloten ons te belonen met een heerlijk grote uitbreiding dat ons weer genoeg uurtjes speelplezier bied, vooral als je de complete game al helemaal plat gespeeld hebt.

Ice ice baby!

Monster Hunter World: Iceborne, is de naam uitbreiding meer dan waardig.
Er zijn maar enkele games die zo’n uitgebreide uitbreiding hebben ontvangen als Iceborne. Denk aan de 2 uitbreidingen van the witcher 3, en dan vooral de Blood and Wine uitbreiding. Uitbreidingen die haast gezien kunnen worden als een volledige nieuwe game. In Monster Hunter World: Iceborne gaat het verhaal verder, echter ga je nu wel naar een compleet nieuw gebied: Seliana. Een hub wat net even wat toegankelijker is dan de originele game, geen 5 minuten rondrennen om naar verschillende stukken van de hub te komen maar allemaal lekker overzichtelijk.

Je vind in Seliana alles wat je ook vind in Astera: de werkplaats, kantine etc. Ook krijg je een nieuw huis en ontgrendel je verschillende dingen zoals meubels en huisdieren terwijl jij lekker door die campagne heen raast. Daarnaast is er ook nog de steamworks, dit is een nieuwe mini-game waaruit je allemaal nuttige rewards kan halen zoals megapotions, meganutrients en celestial wyverian tickets, die je in kunt wisselen voor de zeldzame mantels die je nodig heb om krachtige gear te kunnen maken en het op te kunnen nemen tegen het volgende grote monster.

A new story begins…

Het verhaal begint wanneer jij en de Fifth Fleet eropuit trekken om de migratie van de Legiana te onderzoeken. Maar al snelkom je tot de conclusie dat er meer speelt, de opkomst van oudere monsters en subspecies moet onderzocht worden en bovendien dreigen fikse aardbevingen al het leven in the new world uit te roeien.

Om te beginnen zijn er 22 nieuwe missies in Iceborne, BIJNA net zoveel als in de main game zelf.
In elke missie zal je je eigen ware hunter skills weer moeten raadplegen om elk monster weer op een echte Monster Hunter manier te moeten verslaan.
Dan hebben we het over de verschillende movesets, specialiteiten en zwaktes observeren en sporen zoeken.
Om daarmee je eigen tactiek te maken om je vijand neer te halen.

Daarbuiten heb je nog tal van side-quests om bijvoorbeeld de kantine te voor zien van nieuwe ingrediënten en zo de chef weer betere maaltijden te laten klaarmaken. Ook nieuwe mining mogelijkheden komen hier weer aan de beurt om onder andere mineralen voor je nieuwe wapens en armor te verzamelen.
Er zijn ook maar 5 verschillende zones in de main game dus de verandering in omgeving is zeker leuk en ziet er echt indrukwekkend uit.
De Hoarfrost Reach, zoals het gebied heet, wemelt het van de nieuwe wezens, die je ook weer kunt verzamelen en in je huis kunt nemen als maatje, om zo je huis wat vorm te geven. Zoals een paar heerlijk nieuwsgierige pinguïns.
Zo kan je onder andere zien dat Capcom veel tijd heeft gestoken in het afwerken van kleine details en extra’s wat ik al waardeerde in de originele Monster Hunter World.

Kijk dan wat een gezellige boel.

Nothing but the oldskool.

Ook kom je in Iceborne oude monsters tegen, echter wel met nieuwe movesets en statuseffecten, wat weer een nieuwe uitdaging bied als je eerdere games heb gespeeld op o.a wii, Nintendo 3DS of de psp.
Over monsters gesproken, naast het tal van nieuwe monsters op low en high rank brengt Iceborne ook de oude bekende G-Rank terug, wat nu echter een andere naam heeft gekregen: Master Rank. Deze rank bied te mogelijkheid om je armor NOG verder up te graden dan voorheen.

De gekke minigames, tal van monsters, epische gevechten, supervette armors en wapens met de daarbij behorende verschillende speelstijlen maken dit weer tot een superdikke action-rpg. Ook het reward system vind ik persoonlijk veel leuker omdat je weet waar je voor gaat i.p.v naar een merchant te gaan met een of andere blueprint en te hopen iets goeds te verkrijgen.

nieuwe features

Wat de Iceborne uitbreiding allemaal met zich mee brengt is het volgende:

Nieuwe verhaalprogressie

  • Een nieuw verhaal dat begint na het einde van Monster Hunter: World is toegevoegd.
  • Master Rank toegevoegd.
  • Nieuw hoofdkantoor en Gathering Hub toegevoegd.
  • Nieuwe locaties en endemisch leven toegevoegd in lijn met het nieuwe verhaal.
  • Nieuwe monsters toegevoegd in lijn met het nieuwe verhaal.
  • Nieuwe wapens, pantser en vaardigheden toegevoegd.
  • Guardian armor set en items om je wapens te upgraden zijn beschikbaar door te praten met roomservice. Deze effectieve items helpen spelers door het begin van het spel te gaan.

Nieuwe acties

  • Clutch Claw toegevoegd.
  • Nieuwe bewegingen en combo’s, etc. toegevoegd aan alle wapens
  • Alle wapens kunnen de Slinger nu afvuren met het wapen ongeschonden.
  • Nieuwe functies voor trainingsgebied toegevoegd.
  • Verhoogd Palico-niveau en gadgetvaardigheid.
  • Tailraiders kunnen nu worden opgezet na het aangaan van goede relaties met de Lyniaanse stammen. Tailraider-monsters verplaatsen zich automatisch naar gebieden wanneer dit wordt aangegeven.

Nieuwe systeemfuncties

  • Weergavemodus voor het maken van screenshots is toegevoegd. De weergavemodus is toegankelijk vanuit het startmenu onder Systeem.
  • Nieuwe karakterdelen toegevoegd.
  • Het maken van tekens biedt nu numerieke waarden voor de aanpassing van je personage.
  • Uw kamer in Seliana kan nu opnieuw worden ingericht.
  • Het Radiaalmenu kan nu worden gebruikt terwijl u in de basis bent voor dingen zoals gebaren, poses en stickers.
  • HUD-weergaveopties toegevoegd.
  • Nieuwe embleemontwerpen voor het squadembleem, evenals de mogelijkheid om emblemen opnieuw te bewerken is toegevoegd.
  • Subleiders kunnen nu worden toegewezen aan een ploeg.
  • Squad-kaart toegevoegd – Een squad-kaart is vergelijkbaar met een gildekaart omdat alleen de squadleider en subleider deze aan andere spelers kunnen geven. Spelers die een squadcard accepteren, kunnen deze gebruiken om een ​​verzoek om deelname aan het squadron in te dienen.
  • Palico Edit-vouchers kunnen nu in de winkel worden gekocht, zodat u het uiterlijk van uw Palico kunt wijzigen.

Grote veranderingen

  • Tijdelijke manteleffecten zijn gewijzigd en aangepast.
  • Sommige vaardigheidseffecten zijn opgelost.
  • Sommige wapeneffecten zijn opgelost.
  • De onderstaande decoratienaam is gewijzigd:
    • “Smoke Jewel”> “Survival Jewel”
  • De onderstaande vaardigheidsnamen zijn gewijzigd:
    • “Sporepuff Expert”> “Survival Expert”
    • “Aquatic Expert”> “Aquatic / Polar Mobility”
  • Twee spelers moeilijkheidsgraad is toegevoegd aan multiplayer.
  • Wanneer je met twee spelers op zoek gaat, wordt de moeilijkheidsgraad aangepast aan deze instelling.
  • Extra slots voor het laden van items
  • Extra slots voor de apparatuurdoos en apparatuuruitrustingen
  • Extra slots voor uw verlanglijstje
  • De Research Base heeft nu een Smithy-proxy en Resource Center.
  • Gelaagd pantser kan nu worden gemaakt bij de Smithy.
  • Sommige regels voor de weergavekleuren van tekennamen zijn gewijzigd.
  • Endemisch leven verschijnt nu in verschillende maten.

Conclusie

Kortom, als echte Monster Hunter fan heb ik mij hiermee flink vermaakt en ben ik benieuwd wat ze verder aan de game toe gaan voegen. Nieuwe missies, een compleet nieuw gebied om te ontdekken, nieuwe en oude monsters. Monster Hunter World: Iceborne is zeer zeker aan te raden of je Monster Hunter World nu wel of niet gespeeld hebt. Zo niet, dan word het tijd om er aan te beginnen en is het met deze uitbreiding een mooi compleet pakket, en een dikke aanrader, voor de aankomende donkere maandjes.

Monster Hunter World: Iceborne | REVIEW
Gespeeld op een Playstation 4
HOT!
Oude monsters met nieuwe vaardigheden bieden nieuwe uitdagingen
De uitgebreide nieuwe wereld, monsters en ecosysteem
De uitbreiding van de complete speelstijl
NOT!
80
SCORE
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x