Microsoft gaat dit jaar 1.900 mensen ontslaan binnen zijn game divisies

Onlangs heeft Microsoft uitgever en ontwikkelaar Activision Blizzard overgenomen voor een record bedrag van 69 miljard dollar. Daarnaast heeft het bedrijf aangekondigd dat er een herstructurering gaat komen, en hierdoor zal Microsoft ineens 1.900 ontslaan binnen het bedrijf.

Website IGN heeft namelijk een intern bericht van Phil Spencer, hoofd van gaming bij Xbox, ingezien.

In totaal zijn er nu 22.000 werknemers binnenin Xbox Game Studios, Bethesda, Activision, King en Blizzard. Hiervan gaan er 1900 mensen ontslagen worden, wat ongeveer 8% van het totaal aantal werknemers zal zijn. Het is nog onduidelijk of dit verspreid wordt over alle studio’s of dat er bepaalde studio’s en afdelingen harder worden geraakt.

Een van de mensen die vertrekt bij het bedrijf is Blizzard-directeur Mike Ybarra. Volgende week moet een nieuwe directeur worden bekendgemaakt. Daarbij is de nieuwe survivalgame die bij Blizzard in ontwikkeling was geannuleerd. De mensen die aan het spel werkten zullen aan “meerdere veelbelovende nieuwe projecten bij Blizzard” gaan werken. Ook chief design officer Allen Adham pakt de biezen.

Xbox-baas Phil Spencer heeft in een interne e-mail aan werknemers aangegeven dat Microsoft iedereen die getroffen is, zal helpen met de transitie naar een andere wergever. De ontslagen binnen Xbox komen als een verrassing, aangezien er vorig jaar ook een grote ontslagronde was geweest. Toen werd Halo-ontwikkelaar 343 Industries behoorlijk hard geraakt.

Phil Spencer geeft de volgende statement over de 1.900 ontslagen binnen het bedrijf:

“It’s been a little over three months since the Activision, Blizzard, and King teams joined Microsoft. As we move forward in 2024, the leadership of Microsoft Gaming and Activision Blizzard is committed to aligning on a strategy and an execution plan with a sustainable cost structure that will support the whole of our growing business. Together, we’ve set priorities, identified areas of overlap, and ensured that we’re all aligned on the best opportunities for growth.

“As part of this process, we have made the painful decision to reduce the size of our gaming workforce by approximately 1900 roles out of the 22,000 people on our team. The Gaming Leadership Team and I are committed to navigating this process as thoughtfully as possible. The people who are directly impacted by these reductions have all played an important part in the success of Activision Blizzard, ZeniMax and the Xbox teams, and they should be proud of everything they’ve accomplished here. We are grateful for all of the creativity, passion and dedication they have brought to our games, our players and our colleagues. We will provide our full support to those who are impacted during the transition, including severance benefits informed by local employment laws. Those whose roles will be impacted will be notified, and we ask that you please treat your departing colleagues with the respect and compassion that is consistent with our values.

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x