Santa Monica Studios heeft een pak details rond de gameplay, releasedatum en de ontwikkeling van de nieuwe God of War-game vrijgegeven. Daarop krijgen we antwoord op de belangrijkste vraag, want God of War staat nog steeds gepland voor PlayStation 4 ergens begin dit jaar. Dit jaar mogen we dus weer lekker inhakken op diverse vijanden!
Er zijn een shitload details vrijgegeven omtrent de game, en deze vindt je hieronder:
- De combat zal van de speler verlangen steeds één bepaalde vijand prioriteit te geven. Sommige vijanden zijn bijvoorbeeld bestand tegen de Leviathan – de bijl die Kratos hanteert – en andere vijanden kan je dan weer niet een korte periode doen wankelen.
- Je omgeving gebruiken zal een belangrijk onderdeel worden van de combat. Je krijgt als speler steeds verschillende opties tijdens gevechten.
- De Leviathan kan je gooien om bepaalde vijanden te freezen en je zal een knop moeten indrukken om hem terug naar jou toe te laten komen.
- Er is geen springknop en je zal ook niet kunnen zwemmen.
- Je schild kan je zowel gebruiken om een parry uit te voeren als een dreun te verkopen.
- De zoon van Kratos – Arteus – zal je ook actief kunnen inschakelen om vijanden aan te vallen.
- Arteus zal ook pijlen afvuren op vijanden waardoor hun stun meter volloopt. Wanneer volledig vol, kan Kratos hen vastgrijpen en hen op een brute manier in mekaar hakken.
- Kratos en Arteus gebruiken boten om van de ene omgeving naar de andere te varen.
- Skills, armor en wapens van zowel Arteus als Kratos kunnen geüpgraded worden.
- Je kan verschillende types armor craften.
- Er zijn zogenaamde rune slots in de bijl die het ding andere eigenschappen kan geven.
- Nog niet veel bekend over andere wapens, maar de bijl en het schild staan wel centraal.
- De ontwikkelaar wilde weg van het “vernietig-alle-Goden”-principe. Kratos is kwetsbaar in dit deel, alhoewel zijn Spartan Rage na al die tijd nog steeds niets moet inboeten.
- Na God of War: Ascension was het blijkbaar moeilijker om groen licht te krijgen voor een nieuwe God of War-titel. Alleen wanneer er een nieuwe frisse invalshoek zou zijn, zou de game mogen ontwikkeld worden.
- Sterke man achter Santa Monica Studios Cory Barlog liet vallen dat een God of War tijdens de periodes van de Maya’s en de oude Egyptenaren ook nog steeds mogelijk zijn.
- Cory: “De nieuwe God of War moet meer mensen bereiken en idealiter zo groot worden als een Uncharted- of Assassin’s Creed-reeks.”