Marvel’s Spider-Man 2 update voegt alvast PlayStation 5 Pro ondersteuning toe

Insomniac heeft een nieuwe update van voor Marvel’s Spider-Man 2 uitgebracht, welke ondersteuning toevoegt voor de aanstaande PlayStation 5 Pro.

De Performance Pro-modus zal de standaardinstelling voor de console worden, gericht op 60 frames per seconde en schakelt alle ray-tracing-functies in, inclusief ray-traced water en ramen met interieurs. Dankzij PlayStation Spectral Super Resolution biedt deze modus dezelfde beeldkwaliteit als de Fidelity-modus.

Er is ook een Fidelity Pro-modus, die is gericht op 30 FPS en de dichtheid van voetgangers en verkeer verhoogt, evenals de haardetails. Deze modus bevat ook exclusieve nieuwe opties: RT Reflections en RT Key Light Shadows. De eerste rendert op halve resolutie voor betere prestaties bij de Medium-instelling, terwijl de High-instelling reflecties op volledige resolutie en vloeiendere reflectie-animaties biedt.

RT Key Light Shadows vervangt de traditionele schaduwmaps en levert ray-traced zonneschaduwen. Deze optie kan worden in- of uitgeschakeld en heeft de meeste impact in stedelijke omgevingen. Met de VRR- en 120 Hz-weergavemodus kunnen spelers beide opties afstemmen op hun voorkeur voor framerates.

Ten slotte is er RT Ambient Occlusion. Door deze optie uit te schakelen, verbeter je de prestaties, terwijl de Medium-instelling screen-space ambient occlusion “verbetert” en de High-instelling extra global illumination bounces toevoegt op het scherm.

De volledige patchnotes kun je hieronder bekijken:

Version 1.004.000 Release Notes

Marvel’s Spider-Man 2 version 1.004 adds support for PlayStation 5 Pro, including new graphic modes and toggles. Please read below for more information!

THE NEW GRAPHICS MODES

PERFORMANCE PRO (Default for PlayStation 5 Pro)

  • This mode targets a smooth 60 frames per second while retaining the image quality of the standard Fidelity mode through the use of PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR). All ray-tracing (RT) features are on, including ray-traced reflections, ray-tracing on water, and ray-traced window interiors. This mode is recommended for most players.

FIDELITY PRO

  • This mode targets 30 frames per second for players who want to experiment with new ray-tracing graphical features. These new features can be tuned individually to reach higher intermediate frame rates, especially when using the “VRR” or “120 Hz Display Mode” options. Pedestrian and traffic density may be increased in some areas, and fine hair detail is increased.

NEW GRAPHICAL TOGGLES

RT Key Light Shadows: Off (Performance) / On (Fidelity default)

  • Use ray tracing to calculate sun shadows at mid- to far-distance, replacing cascaded shadow maps. This improvement is most impactful on city views. Only available in the “Fidelity Pro” graphics mode.

RT Reflections & Interiors: Medium (Performance) / High (Fidelity default)

  • Set the quality level for ray-traced reflections and building window interiors. The “Medium” setting ray-traces at half render resolution, and the “High” setting ray-traces at full render resolution. The “High” setting will also improve the smoothness of animation in reflections and interiors. Only available in the “Fidelity Pro” graphics mode.

RT Ambient Occlusion: Off (Performance) / Medium / High (Fidelity default)

  • Use ray tracing to compute additional ambient occlusion lighting information. The “Medium” setting uses that information to augment screen-space ambient occlusion. The “High” setting also adds a screen-space GI bounce for additional ambient lighting information. The visual impact of this feature will vary greatly based on the scene.
NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x