Vandaag heeft de première plaats gevonden van de allereerste, door een merk geproduceerde, Roblox-film in JBL Land. Deze innovatieve samenwerking tussen JBL, Roblox-creator Robuilds en bureau GoSpooky belicht belangrijke thema’s als zelfexpressie en creativiteit door middel van geluid.
De film is geschreven en geregisseerd door de in de VS gevestigde contentmaker Robuilds en volgt het verhaal van hoofdpersonage MissBlox, die op zoek is naar haar unieke geluid. Tijdens haar avontuur overwint zij tal van uitdagingen. Dit revolutionaire project is nu te zien op de kanalen van JBL.
“Terwijl jonge filmmakers miljoenen volgers verzamelen met zelfgemaakte Roblox-films, moeten marketeers nog volgen. JBL is trots om de eerste Roblox brand movie te produceren,” aldus Daniel Lee, CMO bij JBL. “We zijn verheugd om met Robuilds als filmregisseur samen te werken. Ze is een prominente stem op Roblox, en ze deelt de identiteit van ons merk rondom zelfexpressie, terwijl ze haar unieke reis creeërt om haar eigen geluidsidentiteit te vinden.“
“Ik heb nog nooit een Roblox-film gezien die door een merk is gemaakt,” zegt Robuilds. “Dit is een prachtige manier om creativiteit te stimuleren. Roblox is altijd in ontwikkeling in de metaverse en ik denk dat het maken van een film over een nieuw land een geweldige manier is om hierop in te spelen en verbinding te maken met je doelgroep. JBL Land is een plek waar je spelers kunt ontmoeten die zowel vergelijkbare als compleet verschillende muzieksmaken hebben, en ik geloof dat de film helpt om de unieke focus van het land op geluid perfect weer te geven!”
De fascinerende 23 minuten lange film wordt gedurende drie weken in drie delen uitgebracht en is te zien op JBL’s TikTok, Instagram en YouTube kanalen.