Jade Raymond, de legendarische onwikkelaar welke aan de wieg stond van Ubisoft games als Assassin’s Creed en Watch Dogs, gaat EA Motive verlaten.
Dit laat Electronic Arts weten via een persbericht. Jade Raymond verliet Ubisoft en ging in 2015 aan de slag bij EA waar zij hoofd van de nieuwe EA-studio Motive werd. Deze studio is gevestigd in Montreal.
EA Motive werkte onder andere mee aan de Star Wars game van Visceral Games en schrijfster Amy Hennig. Helaas werd Visceral Games eerder dit jaar opgedoekt en werd het Star Wars project in de koelkast gezet. Verder werkte EA Motive ook aan Star Wars Battlefront II.
Samantha Ryan wordt het nieuwe hoofd van EA Motive, en zei werkte eerder bij Maxis, BioWare en de mobile studio’s van EA.
EA dankt Raymond voor haar werk bij EA en zegt dat ze heeft geholpen om nieuwe, sterke teams te creëren. Projecten van EA Motive blijven gewoon doorgaan. Welke projecten dit zijn is niet bekend, maar er zijn aanwijzingen dat er gewerkt wordt aan een open-world action-adventure game. Wat Jade Raymond gaat doen is nog onbekend.