Hardware beperkingen zorgen ervoor dat consoleversie Cities: Skyline II langer op zich laat wachten

Cities: Skylines II is ondertussen alweer een jaar geleden verschenen voor de PC, maar de console versie is er nog steeds niet.

Ontwikkelaar Colossal Order werkt al een tijdje aan een versie voor de PlayStation 5 en Xbox Series X | S, maar het loopt allemaal niet zo vlot als initieel gedacht.

In een bericht op Steam laat de studio weten dat zij hardware problemen ondervinden bij de consoles, waardoor deze versie van de game op zich laat wachten. Er is voorlopig nog geen sprake van een releasedatum, maar er wordt dus wel degelijk nog steeds gewerkt aan een consoleversie.

“While we do not have a new release date for the console version yet, we want to keep you up to date on our progress and our challenges. Currently, we are experiencing both simulation issues (CPU) and graphics issues (GPU) which become noticeable when players take certain actions that cause frame rate drops or memory overload. These issues are particularly challenging due to the hardware limitations of consoles. […]

At this point, we have managed to get the game to a stable and playable state by significantly lowering the graphics quality. However that’s to the level where it becomes a compromise that we are not willing to make. Once we get it to an acceptable level, further optimizations are needed for both simulation and memory usage before we are ready to share the console version.

Until they are resolved, we cannot provide a release estimate to avoid it being premature and potentially misleading. The console release remains a top priority for us, we have multiple solutions being explored with experts actively involved, and we’re working hard to bring you the console version of Cities: Skylines II.”

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x