John Romero en Adrian Carmack zijn namen die menig retrogamer en FPS liefhebber ondertussen wel kan dromen. De grondleggers van het genre werkte onder andere aan games als Quake, Doom en Wolfenstein 3D en ze zitten voorlopig nog niet stil.
Eerder dit jaar zagen we al dat John Romero een nieuw level had gemaakt voor Doom en blijkbaar smaakte dit naar meer, want samen met Romero zullen ze de game Blackroom ontwikkelen. In de trailer krijgen we uitleg over het spel en het concept. In Blackroom speel je als Santiago Sonora, een medewerker van technologiebedrijf Hoxar, dat mensen met holografische werelden in staat stelt om overal te kunnen zijn. Door een glitch blijken de simulaties echter met elkaar samen te smelten en jij moet deze bug vakkundig uit de weg ruimen met behulp van wapens en gereedschappen om je omgeving te hacken. De gameplay moet als vanouds worden met fast paced action, rocket jumps en maps die ook door de community gemaakt kunnen worden.
Voor de game in een kickstarter op touwen gezet waarmee ze binnen 31 dagen 700.000 dollar proberen op te halen voor ontwikkeling van de game. Mocht alles goed verlopen dan zouden we in de winter van 2018 aan de slag kunnen met de PC exclusive game.