Het is een beetje stil tegenwoordig bij EA. Oke, we krijgen toch wel wat games op ons bordje geschoven, maar waar zijn de nieuwe IP’s van de uitgever? Gelukkig hebben ze iemand aangetrokken die hier verandering in gaat brengen.
Die ene persoon is Jade Raymond, voormalige eindbazin / producer van de originele Assassin’s Creed games. Zij verliet Ubisoft vorig jaar om vervolgens een paar maanden later bij EA op te duiken. Raymond overzag tijdens haar loopbaan bij Ubisoft de ontwikkeling van diverse Assassin’s Creed en Splinter Cell games. Inmiddels is zij de eigenaresse van Motive Studios, een eigen studio, die onderdeel uitmaakt van EA.
De toekomst van Motive en Jade Raymond lijkt nu een actie/avontuur sfeertje te krijgen, een genre wat EA nog niet in zijn portefeuille heeft zitten. Met het aannemen van de ervaren Jade Raymond en haar studio, moet daar verandering in komen volgens Blake Jorgensen (EA, Chief Financial Officer). Hij zegt het volgende:
“We’ve never really operated in the largest genre of gaming, and that’s the action genre. That’s the Assassin’s Creed-style games; more open-world, more single-play versus multiplayer. It’s not been an area that we’ve operated in. We recently hired Jade Raymond, who was behind the Assassin’s Creed franchise for Ubisoft and she will be building an action genre for us through a studio we’re building out in Montreal right now. So a lot of excitement around the action genre.”
Wat we precies kunnen verwachten van deze Assassin’s Creed kloon, met Jade Raymond als creatieve brein, is nog niet duidelijk. Het lijkt een volledig nieuwe IP te gaan worden, maar wanneer we meer krijgen te weten is nog onbekend.