Vandaag maakt Electronic Arts de oprichting van een nieuwe studio in Vancouver bekend: namelijk Full Circle.
De studio, met teamleden uit de hele wereld, heeft een geo-divers team en een geo-diverse cultuur, en focust zich op het ontwikkelen van de volgende evolutie van Skate™. Onder leiding van Daniel McCulloch, die als voormalig hoofd van Xbox Live bij Microsoft een sterke historie heeft in het samenbrengen van spelers met geweldige games, komt het team samen om te gekke ervaringen te creëren en de Skate-franchise naar een hoger niveau te tillen.
“De fans keken uit naar een terugkeer van Skate en wij willen dat ze betrokken zijn bij het proces vanaf de ontwikkeling tot de lancering van de game en verder. We willen dat ze het gevoel hebben deel uit te maken van Full Circle. Het gaat ons om plezier hebben en het maken geweldige games die mensen willen spelen met hun vrienden. En, we zoeken meer ontwikkelaars om ons te helpen met het bouwen van meeslepende werelden die spelers kunnen verkennen.”
Daniel McCulloch, directeur van Full Circle
Het creatieve leiderschapsteam, dat bestaat uit Deran Chung en Cuz Parry, is terug. Beiden zijn een integraal onderdeel geweest van de creatie van de franchise en de ontwikkeling van de drie originele games. Ze zijn enthousiast om hun passie en kennis van de skate-cultuur mee te kunnen brengen om de volgende evolutie van de franchise te helpen leiden. Het ontwikkelingsteam zoekt ook naar talent om verder door te groeien. Momenteel zijn er posities open voor artists, ontwerpers en ingenieurs en er zullen nog meer posities volgen gedurende het komende jaar.
Chung en Parry geven aan razend enthousiast te zijn om weer aan Skate te kunnen werken. Sommigen zouden zeggen dat de cirkel nu rond is.