Het ziet er naar uit dat EA toch de naam FIFA aan gaat houden in de toekomst. Het bedrijf heeft vandaag de verlenging aangekondigd met FIFPRO, de wereldwijde vertegenwoordiger voor professionele voetballers.
De hernieuwde, langdurige verbintenis ondersteunt de voortdurende investering van EA SPORTS in de toekomst van voetbal en stelt EA SPORTS verder in staat om de grootste, meest authentieke voetbalervaring te leveren aan meer dan 150 miljoen spelers wereldwijd.
De afgelopen 28 jaar heeft EA SPORTS ’s werelds grootste sportgame gemaakt – geliefd bij fans, spelers en de voetbalgemeenschap over de hele wereld. De collectieve kracht van de EA SPORTS-voetbalfranchise wordt gevoed door meer dan 300 gelicentieerde partners, waaronder FIFPRO, die helpen de ongeëvenaarde authenticiteit van de game te genereren, zowel nu als in de verre toekomst. Naast de duizenden spelersnamen en gelijkenissen die worden ondersteund door de FIFPRO-licentieovereenkomst, zijn voetbalervaringen van EA SPORTS de enige plaatsen waar fans kunnen spelen in de iconische UEFA Champions League, CONMEBOL Libertadores, Premier League, Bundesliga en LaLiga Santander.
“Onze spelers herinneren ons er regelmatig aan dat een van de belangrijkste aspecten van een EA SPORTS-ervaring de diepe onderdompeling is die wordt gecreëerd door authentiek gebruik van ’s werelds grootste competities, teams en talent — zo blijven we de grenzen tussen de digitale en fysieke voetbalwerelden”, zegt David Jackson, VP EA SPORTS Brand. “FIFPRO zal een belangrijke partner blijven bij het bouwen van de volgende generatie EA SPORTS-voetbalervaringen voor spelers over de hele wereld”.
“We zijn zeer verheugd om de langdurige relatie met EA SPORTS te verlengen, een echte partner die zich inzet om de beste interactieve ervaring voor voetbalfans over de hele wereld te creëren”.
Theo van Seggelen, statutair directeur van FIFPRO Holding.