Op 25 april verschijnt de PlayStation 5-remaster van Days Gone, en deze zal enkele nieuwe features bevatten die worden uitgelicht in een PlayStation blogpost.
Kevin McAllister van Bend Studio spreekt over de verschillen die we kunnen verwachten in de remaster. Uiteraard zijn er technische verbeteringen (betere belichting, betere schaduwen, etc.), maar ook verschillende nieuwe modi worden aan het pakket toegevoegd. Zo kunnen we aan de slag gaan met de nieuwe ‘Horde Assault Mode’, een survival modus waarin je in een open gebied wordt gedropt waarbij je van langs alle kanten zal omsingeld worden door zombies.
Daarnaast komt er ook ‘Speedrun Mode’, die exact is wat de naam zegt: een modus waarin je zo snel mogelijk het spel moet zien te doorlopen. Ten slotte is er nu ook een permadeath modus, waarin de dood wel heel definitief is. Legt Deacon het loodje, dan mag je helemaal vanaf het begin opnieuw beginnen. Je kan er echter wel voor kiezen om per act te spelen, zodat je dan toch niet helemaal vanaf 0 opnieuw moet beginnen bij een sterfgeval. Een enorm gevaarlijke modus dus, voor de echte die-hard fans!
“Permadeath mode was implemented because of community feedback. It’s actually something we wanted as far back as 2019, so this was the perfect opportunity to add it. We’ve seen players create videos doing things like trying to go through a whole run taking no damage at all, only using the very weak boot knife. Well, what’s the ultimate challenge? Deathless. So now, you’re really getting that true survival experience. I think players are going to dig it.
You can play the mode on any difficulty, and there’s two settings to choose from. If you choose whole game, wherever you die in the story, you have to start from the very beginning–your save file gets deleted. If you choose per act, so say, if you die at the old saw mill horde again, you only return to that beginning of the act.”