Dead or Alive is alweer een langlopende serie welke ooit exclusief voor de Xbox verscheen. De serie maakt binnenkort zijn rentree en dit gebeurt in stijl met beelden van bewegende borsten…
In dit zesde deel wil ontwikkelaar Team Ninja het over een andere boeg gooien en de vrouwen die de game kent realistischer neerzetten. Bewegende boobies horen hier dus ook weer bij, al is het dit keer wat anders als dat je gewend bent. Het leek er eerst op dat de zogenaamde “jiggly boob physics” niet terug zouden komen in het zesde deel. Producer van Dead or Alive 6, Yohei Shimbori, gaf al eerder aan dat de eerder gebruikte Soft Engine niet meer gebruikt ging worden en dat de cupmaat van de vrouwelijke personages verminderd zouden worden.
In een interview vertelde de beste man dat er toch wat misverstanden zijn ontstaan omtrent dit alles. Hij heeft namelijk nooit gezegd dat de bouncing boobies zouden verdwijnen, en hij verklaarde dat zijn woorden verkeerd werden opgevat. De physics-afdeling van Team Ninja is druk bezig om in de nieuwe engine specifieke lichaamsdelen zo realistisch mogelijk te laten bewegen, en afhankelijk van de kleren verschillen de bewegingen zelfs. Zo zullen personages met strakke kleding minder beweging zien dat personages met losse kleding.
Hoe dit alles eruit ziet, zie je in de onderstaande video:
https://youtu.be/Ti0flTvzFJY