De meeste mensen die de béta van Star Wars: Battlefront gespeeld hebben, zullen in de gametype ‘Walker Assault’ als de rebellen hoogstwaarschijnlijk 10 van de 10 potjes verloren hebben. Zoals ik zelf ook kan beamen; de spelmodus als defender/rebel is gewoon te moeilijk, en daar heeft DICE nu zelf aan toegegeven.
Hoe waarheidsgetrouw het is ook is naar de film, is het natuurlijk niet de bedoeling dat de rebellen altijd aan het korste eind trekken in de game. Matthew Everett, de community manager van Star Wars: Battlefront heeft zelf aangegeven dat het ligt aan de balancering van de game. No shit sherlock…
Als je als de rebellen speelde leek het alsof je de aanval wel tot het eind kon uitstellen en bijna kon winnen, maar dit was eigenlijk nooit het geval. Het gaat hier om het vernietigen van de AT-ATs, niet om het uitstellen van het verlies. DICE heeft in ieder geval beloofd de gamemode eerlijker te balanceren tegen de release van de game, wat ons ook meer als logisch lijkt.
Gelukkig hebben ze nog even om het te tweaken, want de game verschijnt pas op 19 november voor Xbox One, PS4 en PC.