Criterion Games heeft in samenwerking met Stellar Entertainment de spanning van achtervolgingen en ontsnappingen gerecreëerd voor Need for Speed Hot Pursuit Remastered.
Het spel bevat verbeterde graphics en asynchrone cross-platform multiplayer via autolog, de baanbrekende functie waarmee spelers zonder problemen kunnen verbinden, vergelijken en concurreren met vrienden.
De game bevat ook alle hoofd-DLC voor zes uur extra gameplay en 30 uitdagingen. Dit is Criterions veelgeprezen Need for Speed-debuut en heeft de felbegeerde Best Racing Game Award gewonnen in de Game Critics Awards in 2010 en The British Academy Video Games Award voor Multiplayer in 2011.
Need for Speed: Hot Pursuit Remastered bevat vele grafische verbeteringen die de wereld van Seacrest County opnieuw tot leven brengen en de karakteristieke kronkelende wegen en exotische superwagens geven de speler het ware gevoel van snelheid. Een diepe singleplayer-carrière biedt actie voor beide zijden van de wet.
Supersnelle politie-interceptors met tactische wapens kunnen hun verdachten oppakken, en elite-racers kunnen de strijd gelijk houden met tegenaanvallen en defensieve manoeuvres. Dankzij de naadloos verbonden multiplayer-ervaring tussen alle modi, kunnen spelers hun carrière in hun eentje spelen of het opnemen tegen vrienden om Premie te winnen en nieuwe auto’s, wapens en uitrusting vrij te spelen.
De game bevat ook alle content die na de release is toegevoegd, zoals de fan-favoriete modi Armed and Dangerous en Lamborghini Untamed. Deze zijn allemaal naadloos eraan toegevoegd om een geweldige ervaring te leveren. Gloednieuwe prestaties, autokleuren, verminderde harde stops, een aangepaste fotomodus, en meerdere kwaliteitsverbeteringen maken dit het beste moment om de achtervolging opnieuw in te zetten. Na release zal Need for Speed: Hot Pursuit Remastered ook aanvullende autowraps ontvangen, waardoor spelers nog meer aanpassingsmogelijkheden krijgen.
Need for Speed: Hot Pursuit Remastered keert terug met zijn baanbrekende autolog-technologie om spelers te verbinden met vrienden in asynchrone competities, waarin instinctief uitdagingen worden aanbevolen op basis van de resultaten. Met de autolog-functie kunnen spelers ook al hun ervaringen, foto’s en uitdagingen vergelijken en delen via cross-platform multiplayer, waardoor spelers de kans krijgen om met elkaar te concurreren op ieder platform.
De game verschijnt op PlayStation 4, Xbox One en de PC op 6 november, en op Nintendo Switch op 13 november.