De legendarische Cliff Bleszinski, bekend van de Unreal-franchise en een van de leaddesigners van de eerste Gears of War-games, heeft aangegeven open te staan om een adviserende rol te spelen tijdens de ontwikkeling van toekomstige games in de franchise.
Dat heeft hij gemeld op social media. Hij geeft aan open te staan voor het geven van advies, maar hoort op dit moment alleen krekels. Ook laat hij weten te begrijpen dat Gears altijd een enorm onderdeel van zijn nalatenschap zal blijven en respecteert dat. Ondanks dat hij zijn hulp aanbiedt hebben uitgever Microsoft en ontwikkelaar The Coalition nog geen contact met hem opgenomen.
Gears of War 3 is de laatste game binnen de franchise waar Bleszinski aan heeft gewerkt. Hij is wel een executive producer voor de eerder aangekondigde Gears of War-film. Bleszinski richtte na zijn werk aan Gears zijn eigen studio Boss Key Productions op, waarmee hij Lawbreakers en Radical Heights uitbracht. Helaas haalde beide games niet het verwachte resultaat en ondertussen is deze studio al weer een tijd geleden opgeheven.
Na de sluiting van Boss Key is Bleszinski betrokken geraakt bij theaterproducties. Hij investeerde en coproduceerde Hadestown , en was op dezelfde manier betrokken bij een heropleving van Frankie en Johnny in de Clair de Lune.
Hoewel niet officieel bevestigd, gaan veel fans er van uit dat The Coalition op dit moment aan een nieuwe Gears of War-game werkt die op Unreal Engine 5 draait.