Call of Duty: WWII krijgt server-update

Call of Duty: WWII is een vette game, maar heeft een beetje slechte eerste week achter de rug. Dat is voornamelijk te wijten aan serverproblemen die continu de kop op steken.

Afgelopen vrijdag bracht Sledgehammer Games al een update uit welke veel issues had moeten verhelpen, maar die update had helaas niet het gewenste resultaat. Sterker nog, het had invloed op de performance van de servers.

Gelukkig zit de ontwikkelaar niet stil, en laten via een blogpost weten waarmee ze mee bezig zijn. Het belangrijkste is dat ze de oorzaak van de veelvoorkomende serverproblemen hebben gedetecteerd, oftewel het freezen van de lobby na een match.

Ze hopen dit zo snel mogelijk op te lossen en tot alle problemen verholpen zijn, zal Headquarters voor nu een solo ervaring blijven. Wel kan je uiteraard andere spelers uitnodigen, zodat er toch nog enig leven in de brouwerij is.

Hieronder een opsomming waarmee het ontwikkelteam bezig is:

Online Connectivity – While our previous Game Update which released early Friday solved several critical needs, unfortunately it also had an adverse effect on server performance. As a result, we moved to P2P (listen) servers. Overall, the game is stable, however we know that P2P brings things like Host Migrations and other issues that make for inconsistent gameplay experiences. Our objective to return to dedicated servers is our highest priority.

Dedicated Servers – This weekend we rolled out various test solutions in limited markets in order to fully analyze real-world conditions without risking disruption. This level of data and diagnostics is helping us work toward a permanent solution as quickly as possible. We’ve begun to test dedicated servers today in the US. We’ll watch this test closely, and once we analyze the results we’ll look to expand.

Game Disconnects From Server – After much testing, our engineering teams identified the root cause of this issue, which can also result in lost stats and post match lobby freezes. Later tonight, we plan to deploy a patch across both consoles worldwide. We’ll monitor the results, and keep everyone updated.

Headquarters – As we focus on the return to dedicated servers as our highest priority, we will continue to utilize a solo-HQ experience. Players can still invite friends, which we encourage everyone to try. But we get it, HQ is best enjoyed with a thriving, fully populated social community interacting together. So hang in there while we address the most pressing concerns first.

NL / EN
0
Geef je mening over dit onderwerp en laat een reactie achter!x