Ascendant Studios heeft de eerste trailer uitgebracht voor Immortals of Aveum, een op magie gerichte first-person shooter uitgegeven door EA Originals.
Het spel moet uitgebreid worden en zal ongeveer 20 tot 25 uur nodig hebben om uit te spelen. De visuals zijn ook van topkwaliteit, gebaseerd op Unreal Engine 5.1 en technologieën zoals Nanite en Lumen. Zoals gemeld door MP1st in hun hands-off preview, zijn de overgangen van cinematics naar gameplay naadloos.
Interessant is dat creatief directeur Bret Robbins al drie decennia lang een dergelijke titel voor ogen had, hoewel het spel vijf jaar in ontwikkeling was. Het idee begon vorm te krijgen toen Robbins aan Call of Duty werkte en elementen zoals magie, draken en magiërs begon te vervangen. Nadat hij had besloten het spel te maken, bundelde hij zijn krachten met investeerder Brian Sheth en zo werd Ascendant Studios gevormd.
Het aantal ontwikkelaars van het spel groeide snel van 25 naar 50, waarbij medewerkers van onder meer Hangar 13, Cloud Chamber en Sledgehammer Games zich aansloten. Hoewel de COVID-19-pandemie invloed had op de ontwikkeling, breidde de studio verder uit en kwamen er meer dan 100 triple-A ontwikkelaars bij.
Immortals of Aveum is vanaf 20 juli verkrijgbaar voor Xbox Series X | S, PlayStation 5 en PC.